Szkoła Podstawowa nr 45 Sióstr Pijarek w Krakowie

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • IMG_5285.JPG
  • IMG_5286.JPG
  • IMG_5288.JPG
  • IMG_5289.JPG
  • IMG_5290.JPG
  • IMG_5291.JPG
  • IMG_5295.JPG
  • IMG_5296.JPG
PDF

Terapia pedagogiczna

 

„Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może”

(J. Korczak) 

 

                                   

 TO WARTO WIEDZIEĆ…

W naszej szkole organizowana jest terapia pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) przeznaczona dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce, dla dzieci z ryzyka dysleksji i z dysleksją.

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne zajęcia prowadzone różnorodnymi metodami i technikami, które mają na celu usprawnienie zaburzonych funkcji poznawczych odpowiedzialnych za pisanie i czytanie.

Zajęcia prowadzone są pod kierunkiem terapeuty pedagogicznego

p. Iwony Pasternak.

 

Terapia pedagogiczna to przyjazna „przestrzeń”, w której dziecko:

  • realizuje własne potrzeby
  • pracuje na miarę swoich możliwości
  • ma poczucie bezpieczeństwa (praca w grupach 2-5 osób)
  • zdobywa umiejętności niezbędne do przezwyciężenia trudności szkolnych
  • osiąga sukcesy

Podjęcie działań terapeutycznych jest szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka, ponieważ brak osiągnięć w nauce, niepowodzenia związane z opanowaniem umiejętności czytania i pisania itp. mogą spowodować rosnącą niechęć do samej szkoły. Ponadto trudnościom szkolnym często towarzyszą problemy wychowawcze, zaburzenia aktywności oraz zaburzenia emocjonalne.

Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi możliwość wszechstronnego rozwoju.

 

NA TERAPIĘ NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO!!!

I.Pasternak